fredag 10 juni 2011

Trinity

Här är John som hjälper mig att få ihop min kollektion av smycken jag designar för Trinity och SERRV. Trinity är ett Fair Trade registrerat litet smyckes företag som håller till i Kariobangi i utkanten av Nairobi. 4 våningar upp i en betongbyggnad finns den lilla verkstan där ca 7 personer arbetar med att producera smycken för export till Fair Trade organisationer så som SERRV och Ten Thousand Villages. Kariobangi är en kaotisk och intensiv stadsdel där slum, entreprenörskap och stadsliv blandas. Sist jag var där fick jag en buckla på bilen. Trinity jobbar mest med mässing och pärlor av olika slag. I min kollektion försöker jag ta fram smycken som inte är riktigt så "afrikanska" utan lite enklare och i nya färgskalor. Och så vill jag få in mer mässingsarbete, hangjorda kedjor och hammrade ytor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar