torsdag 16 juni 2011

Färga färger

Det här med trender och vilka färger som är "inne" vissa säsonger är ju ett rätt märkligt fenomen. Och jag vet inte om jag helt tror på att vi verkligen är så lättlurade att vi bara följer med för nån trendguru sagt att i år är turkost speciellt fint. MEN, det till trots så är det ju tacksamt att använda färdiga färgskalor från trendinformation när man ska designa nått nytt. Som tillexempel väskor gjorda av sisal. Så idag har jag mixat pigment och färgat små sisal bitar i rätt färgskalor så att kvinnorna från Machackos som väver väskorna ska få till det i 2012's nya heta färger... Det är alltid lika spännande att se om resultatet faktiskt kommer likna mina testbitar.

Detta och mycket mer är del av ett uppdrag jag gör för SERRV här i Kenya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar